torsdag 25 november 2021

Är du inte hungrig på morgonen? Undras det.. Hade en kompis som började morgonen med en munk, kopp kaffe och en cigg..

Jag är mer hungrig på morgonen än till Lunch-middag. Kanske beroende på att jag inte är så akriv längre. Kan äta middagsmat men blir lite illamående efteråt, inget alvarligare men det räcker för att jag inte ska ha någon större matlust vid dessa tider.. Däremot kan jag gå under dagen och stoppa i mig smörgåsar, frukt och annat, kanske skulle sluta med det och se om matlusten förbättrades.. Men det är viktigt med bra mellanmål sägs det..
Men jag får nog i mig det som behövs ändå för kroppen har inte minskat i omfång samma storlek på byxorna när jag köper som innan..
Men för dem som inte kan äta på morgonen då? Vad kan det vara? Man har listat några saker..
1. Du åt en stor middag eller snacksade loss..... "Det gör man väl inte varje dag!!!"
2. Hunger påverkas av hormonnivåer,,,, "Fick piller av läkaren för min förlorade matlust fram på dagen, men det hjälpte inte"..
3. Du har tappat aptiten på grund av ångest eller depression.... "Inte något som jag vet om i alla fall.."
4. Du är gravid.... "Nopp, inte en chans vore en världssensation i så fall.." 5. Du är sjuk.... "Klart kan vara något, men inget heller jag vet om och prover har varit bra..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...