Har aldrig sett reklam som en form av konsumentinformation utan som en blandning av "förbannad lögn eller stora överdrifter".. Oftast när dessa produkter synas närmare så får man se hur det fungerar..
Ett exempel som hör till bland de mesta kontroversiella reklaminslagen är väl skönhetsprodukter där man i princip kan påstå nästan vad som helst, men:
"SVT:s stora test av anti-ageprodukter i programmet Sanningen om hudvård fick ett överraskande resultat. En fet och billig fuktkräm som var tänkt att vara placebo visade sig fungera bättre än alla dyrare produkter.."
Det visar väl vartåt det kan luta.. Där kan de mesta fantastiska förändringar ske..
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Kafé i sjukhuset.
Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...
-
som media kallar honom får uppmärksamhet även i häktet. Han har fått kriminalvården att höja säkerheten. Fler häktesvakter har arbetat kring...
-
Bara för att fylla ut med lite en tråkig söndag då man egentligen inte orkar med att lägga ner någon energi.. Så kan man väl alltid kolla på...
-
är något som tidningen Råd & Rön publicerar med jämna mellanrum och där man varnar för företag eftersom de struntar i Allmänna reklamati...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar