fredag 30 oktober 2020

Stänger ner.

 I pandemins spår har nu Lidköpings kommun beslutat att stänga:

  • Stadsbiblioteket med bokbuss och filialer
  • Konsthallen
  • Vänermuseet
  • Sockerbrukets ungdomsverksamhet
  • Badhuset
  • Lidköping Sparbanken Arena
  • Idrottens hus
  • Kultur & Fritids kvarvarande kulturlovsaktiviteter..
  •  

 Lite drastiskt kan tyckas men kanske det är bätre att ta i för mycket än att göra för lite, för det verkar som om folk(vissa) tar lättvindigt på det hela.. Tror att barn under 15 år eller däråt är undantagna hur de löser det vet jag inte..

Var för första gången på ca ett år och handlade mat i butik igår var tvungen att få hem några varor då jag missat hemleverans på grund av vård-besök.

Av dem i butiken var det endast jag som hade ansiktsmask.. Det finns inget tvång för det men man kan tycka att det ligger i eget intresse.. Om det sedan hjälper vet jag inte men nog hjälper det mer än att vara helt utan.. Nu skall jag försöka komma igång med hemleveransen igen..

Man uppmanar även folk att inte besöka köpcentrum det tror jag är ett meningslöst råd från FHM för är respekten inte så bra i övrigt lär man inte avstå från köpcentra. Att inte besöka köpcentra råder man dem i   Stockholm, Västra Götaland och Östergötland att göra.. 

Totalt antal bekräftade covid-19-fall i Lidköping till och med den 18 oktober 437 (+7) 

 

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.