fredag 31 juli 2020

Trög mage?

Det kan hända någon gång att det blir trögt i magen, då tar jag fram en flaska "Laktulos" som jag har stående och är receptfritt.. Och faktiskt det sätter ordentligt fart på magen..

Här är lite livsmedel som hjälper till att hålla igång magen på naturlig väg! En del hade jag ingen aning om..
Vattenmelon, har väl smakat..
Surkål, inget för mig..
Kaffe, Ditt morgonkaffe väcker både sinne och mage till liv. Koffeinet hjälper till att sätta igång maskineriet i magen, står det och det dricker jag men inte mer än två koppar om dagen i undantagsfall tre..
Sötpotatis, potatis kan det bli men inte sötpotatis..
Citrusfrukter, blir mest bananer..
Blomkål och broccoli, kan bli ibland till maten..
Russin, kan bli i köpta flingor eller separat i fil t.ex..
Hela korn, har aldrig provat och är tveksamt om jag kommer att göra det..
Mörkgröna blad, grönkål t.ex. kan också ingå i middagen..
Pumpa, nej det lockar mig inte.

Hela listan med förklaringar..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.