måndag 6 juli 2020

Tillbehör till mat.

På tv är det massvis med program om matlagning, mycket sällan som jag bryr mig om dessa program.. Även är media tidningarna ofta fyllda av råd till oss läsare..
Visst kan man få uppslag från dessa källor men man har sin tradition vad gäller att laga mat.. Fick ett ny-gammalt recept om scones som jag blev sugen på igen.. Väldigt gott när man tar dem direkt från ugnen..
Läser om tre bra "nybörjarväxter" att använda i matlagningen: vresros, gatkamomill och spansk körvel, har ingen aning om hur de smakar så man får väl hålla sig till dill och persilja och ibland gräslök......
Det är också väldigt gott att använda t.ex. gröna ärtor, rårivna morötter, broccoli, tomater vid sidan av huvudrätten, har hänt att jag haft bara detta till fast jag älskar potatis..
Ris använder jag måttligt efter larmen om att det innehåller arsenik, liten ganska ofarlig mängd men ändå, mat skall inte innehålla sådant överhuvudtaget..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.