söndag 23 juni 2019

Bilreparationer.

Har för tillfället ingen bil, om det är för evigt eller tillfälligt vet jag inte.. Ett av mina barn behövde en bil när jag gick i pension.. Det har fungerat relativt bra, de gångerna jag behövt bil har jag över en helg hyrt en bil till bra reducerat pris genom AB Bostäder.. Är man hyresgäst får man rabatt..
Det kostar också att vara bilägare har du inte en av miljömupparna klassad miljöbil får de betala extra, inget för en ensamstående mamma precis med de priserna men det skiter miljömuppar i när de skall beskatta..
Du har skatt, försäkring, besiktning kanske med efterföljande verkstadsbesök och det vet alla att där tickar "pengaklockan" fort som tusan..
Oftast har man fasta priser men de beräknas ju efter ett timpris och Sveriges allra billigaste bilverkstad sett till timpriset för arbetskostnad finns iJärfälla. Bilverkstaden heter GPS Auto Service AB i Stockholm och priset per timme är 450 kronor..
Men det finns alltid ett krux.. Gå inte bara på pris, utan kolla omdömen om verkstäderna också. En dåligt genomförd reparation kan bli en dyr affär, oavsett hur billig den är.. Ofta har vi väl verkstäder där vi känner igen bilmekanikern och vet kapaciteten..
Den dyraste man hittade gick lös på 1295 kr/t..Då måste det väl vara en verkstad för Ferrari och liknande..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...