söndag 19 maj 2019

Stölder.

Stölder äger väl rum året om men nu börjar väl båt och cykelstölderna att öka.. Kanske robotgräsklippare och sådant också har ett värde för tjuvar.. Samt mycket annat.. Jag känner en som fick sin grill stulen förra sommaren..
Själv har jag haft en jäkla tur och har inte fått något stulet(ännu), en av mina söner fick sin bilradio stulen och där lade inte polisen ner något arbete.. Vilket väl gäller med många stölder..
Däremot har jag haft inbrottsförsök till min lägenhet och det blev bara ett konstaterande..
Nu har hyresvärden bytt till bastanta säkerhetsdörrar med kraftiga lås, så nu får man ta i ordentligt om man skall komma in den vägen.. Då är det lättare att krossa ett fönster, men det har sina "ljudmässiga" risker..
Tyvärr är väl de flesta brotten av dessa typer ganska så liten risk att åka fast på, behöver i princip bli tagna på bar gärning.. Och dessa larm som det görs reklam för, de har sina brister också.. Över en halv miljon bostäder har hemlarm och larmföretagen ökar stadigt sin försäljning. Ändå vet ingen säkert om larm verkligen minskar inbrottsrisken..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.