fredag 19 april 2019

Ambulansfärd.

Har problem med en "godartat förstoring av prostatan" så jag får för tillfället gå med kateter.. Häromdagen blev det stopp i densamma och jag tänkte att jag väntar tills i morgon och tar akuten..
Men på natten fick jag riktigt ont i magtrakten så jag vågade inte vänta längre och då var det bara ambulans att ringa och de kom .. Men de fick inte loss "proppen" så de sa att vi får dra in, trodde det var till akuten här i stan, men inte..
Man drog till Skövde för där hade man tillgång till urolog på natten också, så efter besök på akuten där så bar det upp till den avdelningen där blev jag kvar i fyra dagar vilket jag i min vildaste fantasi inte kunde föreställ mig, men så blev det innan man var nöjda.. Och visst är man tacksam för att få vård men tycker att en så relativ enkel åkomma borde man kunna ta hand om här även på natten.. Är akuten helt stängd? Det kan den inte vara då det även sker akuta saker på natten..
Nåväl man fick loss proppen och med hjälp av dropp så kunde det återhämta sig.. Nu hoppas man på att inte det upprepar sig och om det händer så skall det hända under den allmäna öppettiden för akuten här i stan...
Ingen skugga skall falla på Skövde och sjukhuset där, de gjorde vad de skulle göra och man blev väl omhändertagen..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...