måndag 18 februari 2019

Vård på hemmaplan.

Tänk vad viktigt det är med ett lasarett som man kan få hjälp hos och man märker det inte förrän det behövs..
Själv fick jag njursvikt på grund av stor ansamling av vätska i urinblåsan beroende på "en godartad förstoring av prostatan".. Man tappade ut mig ca sex liter vätska och jag blev inlagd med dropp i fyra dagar.. Sedan fick jag kateter under fyra månader som jag nu tagit bort efter ha ätit medicin..
Nu fodras det bara att blåsan töms normalt utan kateter annars blir det en ny..
Vad som glädjer mig är att all den vård jag behövt har jag fått här hemma på vårdcentralen och hos urologen har inte behövt åkt många meter.. Tänk om jag skulle behövt flänga till Skövde varje gång och jag som inte har bil..
Därför känner jag medlidande med dem som måste åka i tid och otid för läkarvård även om det finns sjukresor.. Så sjukresor i alla ära men vård på hemmaplan är vad vi kan kräva i alla fall i stor utsträckning..

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...