måndag 11 februari 2019

Inget trygghetsboende?

Jag siktade in mig på ett trygghetsboende som skulle bli i gamla skattehuset men det sket sig så då blev det inget.. Sedan kom Lidåker men dit längtade jag inte..
För ett tag sedan tror det var i våras 2018 läste jag om att huset där Jehovas vittnen härjade där skulle AB Bostäder bygga trygghetsboende,, Perfekt tänkte jag utmärkt läge men va fan?
Förutsättningarna för att bygga trygghetsboende mitt i centrum har ändrats. Den nya statsbudgeten medger inte statligt byggnadsstöd?? Så då går även detta åt pipsvängen.. Det är den rådande M+KD+SD budgeten som antagligen ställer till det..
Kommer detta att omvandlas till vanliga hyresrätter? Visst kan jag bo i en hyresrätt gör det nu men man blir inte yngre och någon gång får jag ett behov av hjälp.. Jag vill bo centralt och inte ute i utkanten bor relativt centralt nu..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Centrum!

  Samtidigt som en ny utredning visar att Lidköping är en bra och stark handelsstad stänger flera butiker i centrum. Men butiksnedläggning...