onsdag 19 december 2018

Bli sjuk på dagtid!!

Jag har under de senaste åren behövt ta vård akut två gånger, inget livshotande men ändå akut..
"Bäst att bli sjuk på kontorstid" säger en överläkare och jag kan hålla med.. En gång angående mina "akuta" vårdbehov skedde på natten (kraftigt näsblod) och det var riktig bökigt innan 112 ville skicka ambulans.. Den andra gången också näsblod skedde på dagtid då drog jag till Guldvingen direkt och blev hjälpt på på stunden utan dröjsmål..
Nu har jag inte haft några problem på minst ett år, men händer det igen så hoppas man det händer på dagtid.. Så skall ju regionen spara in 250 miljoner för att de har satt en snål budget, pengarna måste ju räcka till miljardbygget i Skövde.. Så har man där också köpt två MR kameror då slipper Skaraborgarna att åka till t.ex. Göteborg står det..
Bara det att vissa i vår region här inte har så mycket längre till GBG än till Skövde och framförallt till NÄL.. Men har man stordrifts hysteri inom sjukvårds administrationen så har man.. Skövde über alles gäller i många fall..

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...