lördag 18 augusti 2018

Valet drar igång

i alla fall om man tänker valstugor, för idag lördag var de på plats.. Lite snålt med kaffe när jag var framme, bara S bjöd på det vad jag såg.. Kanske det fanns någon undanstoppad termos någonstans..
Nytt för i år var en grann gul och blå valstuga som SD kostat på sig, får väl se om den får vara ifred.. Det är inte säkert när folk som inte accepterar demokratisk ordning är i farten.. Förra valet hade de väl bara ett uppställt partytält.. Talade med dem och de siktade på 8 platser i fullmäktige, vi får se efter den 9-sep..
Men nu är det på gång i några veckor vilken betydelse det nu har, mig gör det inget har redan bestämt mig..
Har så jäkla svårt att hänga med i tv-debatterna, antingen blir jag trött på politikerna eller på programledarna och så hänger man inte med i svadan om allt man säger skall bli bättre..
Som den norske författaren Knausgård sade, han liknade Sverige vid "cyklopernas land" söker inte sanningen som den är utan som den bör vara..
Och visst när man lyssnar på debatten så är det inte utan att man funderar.. Liten tid efter valet är det som vanligt igen med smärre förändringar..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.