måndag 13 augusti 2018

Grillförbud!

Från och med tisdag klockan 09.00 släpper Länsstyrelsen i Västra Götalands län på det länsövergripande grillningsförbudet på egen tomt..
Har ingen betydelse för min del då jag bara har balkong och på den har jag inte vad jag förstår inte fått grilla alls..
Visserligen finns ingen lag mot grillning på balkong.. Men många hyresvärdar har förbud i sina ordningsregler.. Så om du vill grilla där så kolla först, du får inte störa dina grannar vilket grillning kan göra..
Senare fick jag veta att hos AB Bostäder får man endast använda elgrillar på balkonger och det är väl ganska logiskt..

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...