tisdag 26 juni 2018

Välkommen tillbaka kära sommar.

Jag som var rädd att sommaren tog slut i den form den var i maj.. Men just nu verkar det inte så även om det inte är samma hetta så är det fullt tillräckligt för att inte säga nästan perfekt.. Kvällen till idag var ljuvlig jag ville aldrig lämna balkongen, tyvärr var ölen slut..
Kommer väl troligtvis inte att vara lika länge som i maj men varje dag är underbar och det finns chans att denna sommar blir perfekt.. Men tyvärr kan det komma smolk i bägaren då bär i skog och mark kan torka ut och antar jag även svampen..
Plockar inte själv men jag köper gärna allt upptänkligt av bär och annat som vår moder jord producerar.. Gröna ärtor i pungar älskar jag..
Det dröjer heller inte så länge till förrän ett annat slags svampar växer ut nu på torget, de behöver inte vatten i någon större utsträckning skulle vara till kaffet då..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Kropen trilskas.

 Har fått en slänav någon orkeslös  i kroppen hemvården har fått rycka ut hit lera gånger för assistans.. vad det ärblir det inte bättre får...