måndag 28 maj 2018

Moralpolis!!

Man undrar vad är egentligen en moralpolis? Kan det vara t.ex. en person som vill styra andras tankar åt ett håll(sitt) och påstå att det är det enda riktiga? Oftast då i motsats till den allmänna uppfatningen..
Vi ser det inte minst genom den miljöhysteri som råder och som många svenskar är otroligt rädda för då man blir matade med hemska scenarion.. Det är svårt att finna kritik mot denna hysteri då oftast betalda forskare endast får anslag för att påpeka vilken katastrof vi kan vänta oss..
Hur ofta får vi läsa nyanserade artiklar eller uttalande.. På senare tid är det et satans gnäll över att vi flyger, att vi äter nötkött där moraliserande muppar gör allt för att skuldbelägga folk..
Men här har man inte lyckats, jag flyger när jag har råd och vill, detsamma gäller när jag äter kött ingen muppe skall tala om för mig hur jag skall agera.. Vad jag vet är det fortfarande lagligt.. Och vissa företag som satsar hårt på denna hysteri dem bojkottar jag helt enkelt..
Man har miljöproblem med vatten, luften t.ex. i skolor och på arbetsplatser, djur utrotas, regnskog skövlas vore det inte bättre att satsa på dessa akuta problem än att tjafsa om sitt jävla fossila bränsle som förr eller senare ändå kommer att fasas ut..

Här är en blogg som är mer nyanserad än vad vi vanligen matas med..

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.