fredag 19 januari 2018

Slänger ut kaffet.

Nu är det dags för oss att bli "bannade" för att vi slösar med kaffe.. Alltid finner man något som inte är bra och som måste pränta in i oss..
”Helt perverst”, säger en kafferostare.. Hallänningarna vaskar(kastar ut) enligt en uppskattning 10,5 miljoner liter kaffe per år.. Jaha och?
Det är en ny Sifo-undersökning som visar att en av tre svenskar inte ens reflekterar över att man vaskar kaffe. Enligt statistik från SCB och Naturvårdsverket häller svenskarna ut en kopp i vasken per dag. Hallänningarna vaskar 10,5 miljoner liter per år enligt uppskattningen.. Undrar om man har brist på saker att göra statistik av?
Personligen tycker jag det är rent av löjligt att lägga ner energi på detta men för att reflektera så..
Sitter jag ute och fikar så kan ni lita på att varenda droppe åker ner, även påtåren. Betalar jag dyrt för en kopp så skall den banne i mig ner också..
Brygger(jag brygger kaffe) jag kaffe på hemmafronten så blir det alltid en viss mängd över, kanske en halv kopp eller så.. Blir mer om jag har gäster då man alltid tar till lite i överkant för säkerhets skull.. Och så lär det fortsätta hur än perverst "experter" än tycker det är... Han skall väl för tusan vara glad, dess mer svinn dess mer kaffe säljs det.. Jag är med i en SIFO panel men har inte fått denna mätning...... Då hade "svinnet" blivit ännu mer..

Inga kommentarer:

Blockad.

 Nu när det övertidsblockad för vårdpersonal och naturligtvis får Lidköpings sjukhus i vanlig ordning dra det kortaste strået då avdelningar...