söndag 17 december 2017

Där Jysk låg.

Om jag har fattat det hela rätt så skulle det bli ett gym(STC)och en rastaurang i huset där Jysk en gång låg på Rörstrandsområdet..
STC på andra våning där Korpen fanns vilkens skylt ännu sitter kvar och restaurangen på en del av utrymmet på första våning där Jysk fanns.. En liten del av det utrymmet hyrs av KK-Allround..
Man kan ännu inte se någon större byggaktivitet på platsen, lite lampor som lyser och lite isolering framlagt.. Men vad gäller STC så måste väl ett arbete pågå.. Invigningen är planerad till lördag 27 januari..
Vad gäller restaurangen så har jag bestämt för mig att man var på gång i samma hus om det är skrivit något kontrakt däremot vet jag inte, ser inte ut att vara någon större aktivitet där..
Att STC kommer hit på övervåningen är bekräftat, men några speciella nyheter om en ny restaurang i detta hus hittar jag inte.. De finns väl därute i cyberrymden någonstans..

Inga kommentarer:

Centrum!

  Samtidigt som en ny utredning visar att Lidköping är en bra och stark handelsstad stänger flera butiker i centrum. Men butiksnedläggning...