söndag 23 juli 2017

I nedskräpningens tecken.

Idag fick jag för mig att göra en liten "nedskräpnings-inspektions-runda" på några platser i staden..
Var ute vid halv elva så jag vet inte om kommun eller några andra varit framme och städat på vissa platser.. Men vid solbryggorna i centrum såg jag ingen nedskräpning.. Där befarade jag innan de anlades att det skulle bli en massiv nedskräpning..
Men däremot på sorgebarnet Rörstrandsparkering utanför Sibirien där såg det inte roligt ut med allehanda skit, burkar, flaskor, och förpackningar.. Inget i massor men ändå nog för att det skulle se nedskräpat ut..
Sedan tog jag svängen förbi solbryggorna vid småbåtshamnen och där fanns lite skit mest har man bara kastat ifrån sig förpackningar typ snabbmat.. Det som gör en irriterad där är att det alldeles intill finns flera soptunnor.. Omkring vissa soptunnor låg det skräp men där kan skator eller kråkor vara boven..
I det stora hela har vi en städad stad men överallt finns det de som inte fattar eller har respekt nog att inte slänga skräpet omkring sig.. Polisen kan ju inte övervaka på alla ställen om några alls så det är upp till oss att orka kasta skräpet där det skall vara..
Förra året så råkade jag på efter Vänerstranden vid cykelleden en syn som man vill slippa.. Såg inget sådant på den sträckan jag cyklade denna dag, men troligtvis får man se denna syn denna sommar också tyvärr.. De som kastat skulle få skiten vid sitt eget boende så fick de se vad de gillad det..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Kafé i sjukhuset.

  Nu har sjukhuset i Lidköping ett öppet kafé igen.. Heder åt den som skakar liv i skelettet det måste väl lysa ordentligt i ögonen på de me...