Tror även att Sweco var med. Man konstaterade att maskinrummet var vattenfyllt till en del så det fodrades stövlar för att kunna inspektera därunder. Man kollar på brons konstruktion och efter eventuella sprickor. Den skall även få en ansiktslyftning i form av färg, vilket troligtvis också är som rostskydd..
Så skall man även ta ner den stora betongklumpen som likt ett damoklessvärd svävar över tågresenärerna när man antingen kör på bron eller precis lämnar den. Man passar väl på nu när en allmän översyn över våra uråldriga spår görs längs stora delar av Kinnekullebanan och spåren till Herrljunga. Dåliga spår som nu kostar Västtrafik ca 150 000 kronor om dagen för vilket man vill ha ersättning.
Nu beseglas väl brons öde och den förblir stängd. Ingen hade hört något annat och att man skulle kosta på att renovera bron är väl inte tänkbart. Bara maskinrummet måste kosta en förmögenhet.
Den stora koloss till betongklump som fungerade som "motvikt" när bron lyftes skall bort då den i värsta fall kan utgöra en fara för tågtrafiken.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Slut.
Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.
-
som media kallar honom får uppmärksamhet även i häktet. Han har fått kriminalvården att höja säkerheten. Fler häktesvakter har arbetat kring...
-
Bara för att fylla ut med lite en tråkig söndag då man egentligen inte orkar med att lägga ner någon energi.. Så kan man väl alltid kolla på...
-
är något som tidningen Råd & Rön publicerar med jämna mellanrum och där man varnar för företag eftersom de struntar i Allmänna reklamati...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar