lördag 3 augusti 2013

Årets varmaste dag!

Sägs det att denna lördag den 3-augusti skall bli. Jag kollar just nu klockan 12:01 att den officiella temperaturen är 27° och min termometer på balkongen dit solen ännu inte nått, vilket den gör om en timma visar på 32°.
Så att sitta där med ett glas vin låter sig inte göras förrän vid kvällstid och då skall det om man får tro prognosen bli regn.
Men jag måste ta några bilder från Nya Stadens torg vid 11-tiden på vad som misstänks bli årets varmaste dag och minnas denna dag om ca fyra månader.

Man har skrivit om att öl och glass sålt bra och jag kan nog tänka mig att de säljer bra även denna dag. Även jag har bidragit till denna försäljning, glassen har sin stund, ölen sin....

Inga kommentarer:

Slut.

 Ledsen, men på grund av dålig ork kommer bloggen upphöra, i alla fall under en period.