söndag 4 december 2022

Uteställe nostalgi!!

Har kollat på "Uteställen vi minns" i lokaltidningen om man kan kalla den för det.. Och av de ställen jag läst om så kommer jag ihåg alla och varit där och syndat på de flesta..
Bert Karlssons club Alexander(Beneboa), Folkets Park och hotell Örnen är ett par ställen däe man varit lullig och hafr framgångar eler gjort bort sig..
Hotell Örnen med pub på bottenvåningen var populärt ett tag för oss speciellt med nyårsfirande tror det var på andra våning.. Där har man en del "minnen" ifrån att falla tillbaka på under ålderdomens fana. 😎
Men jag undrar om inte vårt kära stadtshotell var det som fick mest besök i alla fall om man räknar alla besök förutom nyår.. Har även ätit julbord där som jag antar finns fortfarande.. Drinken "Gröna hissen" har en speciell mening där.. Snart dags igen för de lyckliga som har beställt bord någonstans tyvärr inte på Örnen numera..


Om ni inte kommer ihåg hur Gröna hissen såg ut. 😁 Ren nostalgi för mig.....
Arkivbilder.

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...