onsdag 30 november 2022

Artister till Melodifestivalen, Lidköping

Nu verkar det som om artisterna som tävlar när Melodifestivalen kommer till Lidköping är klart om man får tro media..Förra året stoppade pandemin evenemanget..
Melodifestivalen 2023 inleds med den första deltävlingen i Göteborg den 4 februari. Därefter blir det turnéstopp i Linköping, Lidköping, Malmö och Örnsköldsvik innan finalen i Friends arena utanför Stockholm den 11 mars.. Mitt i smällkalla vintern alltså, hoppas arenorna är bra uppvärmda..
De är som följer, Deltävling 3 i Lidköping:
Air – Marcus & Martinus
For The Show – Melanie Wehbe
Låt hela stan se på – Ida-Lova
Royals– Paul Rey
Släpp alla sorger – Nordman
Sober – Laurell
Så kommer känslorna tillbaka – Casanovas


Och i vanlig ordning när det gäller musik känner jag knappt igen någon förutom "Nordman" som är lite av en favorit för mig..
Marcus-Martinus är inte det de norska artisterna som vann "Masked singers" i någon kanal? Kan ju Goggla på det men orkar inte. 😊
Sedan står det tyvärr helt still för mig de andra artisterna, skyller på min ålder..
Lika illa är det i övriga deltävlingar känner till Eva Rydberg och Ewa Roos och Loreen sedan är det kört vad jag kan påminna mig om..
Läste att endast 96 biljetter återstod till dett evenemang om det är de enda som finns vet jag inte men det brukar väl finnas andra vägar att gå om man vill komma in på "Sparbanken Arena"..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Körkort!

 Numera tycks lite mer udda ting fylla medias artiklar.. Är det inte att systembolaget säljer mer alkoholfritt varför de nu gör det så läser...