onsdag 17 augusti 2022

Skolstart

Nu är det slut på "friden" för dem som går i skolan.. Läsårets första skoldag 18 augusti 2022 (torsdag) Höstlov 31 oktober 2022 (måndag) Avslutning 4 november 2022.. Denna tid är nog sig likt sedan långt tillbaka vad gäller vemod 😏 vet från min tid att det inte var den lyckligaste dagen precis.. Men vanan kom snabbt och det blev anpassning ganska fort.. Bra dag för mig den 18 då kommer min första pension av tre..
Kommer ihåg min första skoltid då jag med mor stod utanför en skola som skulle påbörja min "utbildning" det var på sätt och vis skrämmande..
Det blev sju år på Västra skolan i Lidköping senare kallad Kylanderskolan, Vilket senare gjorde att jag fick gå företags anpassade utbildningar..
Då fick vi när det var matdags knalla en bit bort till Wennerbergsskolan(Östra skolan) över gångbron som fanns där då, då det inte fanns matsal på vår skola, samma med gymnastik och slöjd.. Vi hade sjuksköterska och ibland läkare på västra i en byggnad där..
Men det var då det nu skulle man inte känna igen sig vare sig med utbildning eller med lokaler.. Inga datorer fanns och vi började dagen med morgonbön..
Tror inte det är någon skola på i denna byggnad numera, vet att musikskolan var där ett dag, den kan finnas kvar då.. Byggnaden har några år på nacken, har läst om ett byggår 1868 om det stämmer..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...