onsdag 21 november 2018

Dollarstore till Änghagen

Så kom då den nyheten som jag skrev om för ett tag sedan det att "Dollarstore" öppnar på Änghagen.. Där det första alternativet var just Änghagen med stora tomma ytor i form av utflyttade butiker..
Men det står att man skall ta ca 3500 kvm yta i besiktning det innebär den gamla sportbutiken, Sova butiken samt Harald Nyborg!! Men om jag inte är totalt ute o cyklar, ligger det inte en butik till mellan Sova butiken och Harald Nyborg??
Har för mig att "Cotton Blue" eller vad den heter ligger där också! Har de aviserat om att upphöra också? Men det visar sig väl snart, det är en rejäl försäljningsyta i alla fall som tas i bruk och framförallt så har man nu full uthyrning, tills någon annan butik lägger näsan i vädret, knappast Clas Ohlsson i alla fall..
Denna etablering borde göra en del för området de som kommer att känna av detta främst är väl ÖB men det kommer nog att fungera, mer folk ger mer kunder även åt andra så det kommer att spilla över..
Nästa vår är det tänkt att de kan öppna först måste Harald Nyborg dra till Jem & Fix innan man kan ta den lokalen i bruk.. Man har begärt bygglov för att anpassa lokalerna till hyresgästen..

Nu skall bara Framnäs få uthyrt så är allt frid och fröjd, nu har man även påbörjat bygget av Biltema eller rivningen av MC-könsult, så nästa år blir ett gott år för Lidköpings handel, kanske blir så att stans handelsindex stiger lite.. Kanske Hjertberg kan utöka en del på Framnäs?
Om inte skylten på Änghagen är borta nu så tas den väl ner å det snaraste för nu blev hela rasket uthyrt..
Arkivbild.
Uppdaterat: Butiken Cotton Blue fick jag läsa skall vara kvar den skall tydligen bara flytta på sig några steg, åt vilket håll vet jag inte..

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...