söndag 24 juni 2018

Fetta!

Vill man ha en specialdesignad registreringsskylt kostar det 5000, har läst om summan 6500 kronor också, vilken summa som är rätt vet jag inte.... Men det är inte säkert att den godkänns och då antar jag att du inte behöver betala något..
Skylten får inte ”medföra olägenheter eller väcka anstöt”.. Enligt Transportstyrelsens riktlinjer.. Och det fick en Skaraborgare erfara som skulle få ordet "Fetta" på skylten.. Det var tydligen några kompisar till han som ville skämta.. Mig gör det väl inget om jag skulle se en sådan skylt, men jag förstår att inte Transportstyrelsen tyckte det var lämpligt.. Denna skylt uppfyllde inte kravet om godkänd bokstavskombination, borde man nästa förstått....
Undrar om inte mottagaren av skylten var nöjd med att den inte godkändes..
Några mer icke godkända namn: "BLOWME2, MUFFEN, SNUTEN, COCAINA och ESCOBAR". Det kostar (5000)-6.500 kronor att skaffa sig en personlig registreringsskylt som gäller i 10 år..

Inga kommentarer:

Morsning och goodbye.

 Verkar som om de obemannade butikerna som poppade uåå som svampar ett tag börjar få lite växtvärk nu.. För nu läser man om att flera får st...