lördag 23 juni 2018

Åska? Jordbävning?

Låg och halv-slöade i sängen och hörde ett mullrande, jävla motorcykel tänkte jag först, sedan åska.. Gick upp och kollade ut men det såg inte ut som det fanns några mörka moln.. Läste sedan att det eventuellt var en jordbävning, slog mig aldrig, för några skakningar kände jag aldrig..
Skulle ha känts över stora delar av Skaraborg men som sagt jag kände inte av ett smack.. Annat då än ett slags muller.. Och det är inte ofta i dessa trakter man sätter det i samband med jordbävning..
Enligt uppgifter var den preliminära magnituden dryga 3 på Richterskalan.. Det skulle många i de verkligen jordbävningsdrabbade områdena varit jäkligt glada för..

Uppdaterat..
Det är knepigt hur olika man upplevt detta jordskalv som en del kallar det.. Själv trodde jag det som sagt var en motorcykel eller åska.. Hade jag känt skakningar hade jag naturligtvis genast satt det i samband med jordbävning.. Men jag kände absolut inget, stod stadigt på båda benen utan att skaka och det efter midsommarafton också.......
Skalvet skedde på nio kilometer om centrala Skara på 22 kilometers djup.. Om man får tro expertisen..

Inga kommentarer:

Sibylla får ny ägare.

 Från den 1 maj tar en 24-åring, som är bosatt i Skara, över Sibylla-restaurangen vid resecentrum i Lidköping.. Har varit där några gånger o...