fredag 24 mars 2023

Trygghetslarm utslaget!

En cyberattack slog ut trygghetslarmen för brukare i 150 kommuner under torsdagen. Först på kvällen fungerade larmen som vanligt igen..
Har ett sådant larm men inget märkt, det har hänt det strulat men då har alltid hemtjänsten ringt och kollat eller om jag märkt något har jag larmat för att kolla funktionen..
Anledningen till driftstörningen är en cyberattack något som tydligen roar dessa kräk.. Vet inte om dettta drabbade en leverantör av larm eller flera men det skall vara avhjälpt och kunder kontaktade, har inget hört så troligen drabbade det inte vårt kommunala larm..
Samma typ av larm man har inte detta men principen är densamma med en larmknapp på handleden..
Internet

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...