Inflationen förändras ganska frekvent numera och då får man som konsument se upp lite mer.. Istället för att öka priserna som konsumenter är lite mer känsliga för så kan man minska på innehållet.. Flera kaffeleverantörer är typexmpel när de helt fråckt minska från 500 gram till 450 utan att det påverkade priset..
Sparekonom på SPP Pension och försäkring uppmanar till att hålla utkik efter ”krympflationen”..
– Det innebär att innehållet i förpackningarna minskar utan att priset minskar. Så se upp för det, säges det..
Vi blir bara ställda inför fakta antingen får vi ta det med ro eller sluta köpa varan och kolla om andra har bättre erbjudande.. Men börjas det med en viss vara så brukar andra följa efter, konsumenter kommer i andra hand, förtjänsten i absolut första hand.. 🙄
Handeln mörkar prishöjningar! För det är precis vad det är när man minska innehållet i vikt och behåller samma pris trots krystade förklaringar om miljö och annat.. Länken ovan är från "Råd o Rön är prenumerant så jag hoppas den inte är låst för er.....
Så se upp med giriga försäljare av varor som försöker smyga på er prishöjningar, det kan finnas en "Ebenezer Scrooge som i En julsaga av Dickens" i flera företags agenda med prissättning.. Scrooge kom till insikt, det lär inte de flesta företag göra som krymper innehåll..
Arkivbild.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Willys.
Tydligen så pyr det av missnöje i Axfood. Nu vädrar flera handlare kritik mot koncernens interna villkor – samtidigt anklagas ledningen fö...
-
som media kallar honom får uppmärksamhet även i häktet. Han har fått kriminalvården att höja säkerheten. Fler häktesvakter har arbetat kring...
-
Bara för att fylla ut med lite en tråkig söndag då man egentligen inte orkar med att lägga ner någon energi.. Så kan man väl alltid kolla på...
-
är något som tidningen Råd & Rön publicerar med jämna mellanrum och där man varnar för företag eftersom de struntar i Allmänna reklamati...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar