onsdag 9 mars 2022

Matmarknad återkommer.

Läser en "god" nyhet att matmarknaden eller International food festival som den heter skall återkomma den 9 till 12 juni, då det åter dags igen efter uppehåll under pandemin.. Var där förra gången och lät mig smakas, var lite feg och vågade inte äta de mest avancerade rätterna.. Då vad jag minns var det en jäkla tur med vädret vilket väl är en nödvändighet för god uppslutning av folk, dåligt väder och det blir sämre sämre, betydligt sämre.. Pandemin kan också visa sitt fula tryne igen och då är det morsning och goodbye..
Platsen blir Nya stadens torg.. Vet inte exakt plats men det står att toghandel flyttas så det blir väl på själva torget denna gång..
Får se vad som finns detta år och om jag vågar äta annat än pizzaslice.. Vet jag köpte med hem "fudge" jäkligt mäktigt några bitar så var man mätt.. Rätt så dyrt också har jag för mig..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...