fredag 23 juli 2021

Varubrist på systemet.

Nu var det länge sedan jag var inne på systembolaget så det är inte jag som orsakat varubrist.....
Leveransproblem har gjort att hyllor på Systembolaget runt om i landet står tomma.
– Det gäller bland annat rosévin och öl som är extra populärt på sommaren, säger presschef på Systembolaget. I flera av Systembolagets butiker gapar nu hyllor tomma, säger Systembolaget..
Men det finns nog så det räcker ändå och så är det lite för varmt för att ta sig några stänkare, själv sölar jag mest den ädla drycken vatten..
Vilka produkter är slut?
– Det är jättesvårt att säga för det varierar så mycket från butik till butik. Men man kan tänka sig att de produkter som efterfrågas mest på sommaren, som rosévin, öl och bubbel påverkas mest enligt systembolaget..
Och nu ska det bli en het helg till så törsten finns nog kvar, men bara Vänern räcker till så klara jag mig.. Annars får man väl försöka fixa en bärs..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...