lördag 15 augusti 2020

Att ha dator och mobil.

Är inte bekväm med mobil-användning annat än med sms, ringa och Googla.. Kanske jag kan hjälpligt göra lite mer.. Men var tvungen att begära hjälp när bank-id och swish skulle aktiveras och när jag skulle koppla upp mig till wifi som jag har i den fasta routern i lägenheten..

Det finns massor av "appar" för mobilen men jag har inget intresse för dem, kanske för att jag inte är insatt i funktionen... Men huvudsaken för mig är att anhöriga kan nå mig och att jag kan nå dem och andra viktiga platser som vårdcentralen..

Betala räkningar gör jag med min fasta dator, men den största delen är på autogiro, bara några räkningar är via internetbanken och även de kanske i framtiden blir överförda till autogiro, vore bekvämt..

Med Telia internet och tv-kanaler(lagom) 826 kr/m och Tre mobil abonnemang 448 kr/m är en saftig bit tagen från plånboken.. Du blir bara ställd inför fakta när dessa bolag vill förändra(höja) priset.- Du har möjligheten att lämna avtalet och snart är den smärtgränsen här..

Nu måste du också betala för att i media läsa vissa artiklar.... Lär ALDRIG ske från mitt håll.. Prenumererar på NLT det får räcka för det kostar en del också..


Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...