torsdag 25 april 2019

Responstid.

Tillgängligheten på så kallade prio 1-larm har försämrats i framförallt Essunga, Grästorp, Gullspång och Hjo där väntetiden är mer än 20 minuter..
Har försämrats? I dessa kommuner har det varit dålig länge.. Kollade på "Responstiden" från en undersökning gjord 2011 och inget har tydligen hänt..
Då låg alla dessa då i det i det röda fältet vilket betydde underkänt..

Essunga. 21,6 min.
Grästorp. 20,1 min.
Gullspång 20,5 min.
Hjo, 22,4 min..


Klart skall sedan ambulansen dra till Skövde från Lidköping blir tiden till vård mycket längre , men det är väl bara stordrifts-dårarnas KSS som inte har någon längre framkörningstid..
Och nu skall man inskränka på BUP i Lidköping där man vill säga upp fems stycken och vi skall i vanlig ordning bli underkuvade Skövde.. Öppet på BUP i Lidköping en eller två dagar skriver man då överhögheten förmår sig att komma från Skövde och hit..
Lidköping som då låg bäst till hade en responstid på ca 10 minuter innan ambulans anlände under prio ett, hur det är idag har jag inte kollat.

Inga kommentarer:

H&M igen.

 Vet inte vilken gång i ordningen där H&M planerar förändringar i butiks-systemet.. Nu är något på gång igen.. H&M redovisar ett kra...