söndag 19 augusti 2018

Projekt undergångar.

Två projekt som startades antar jag med förhoppning om stor framgång har båda fått bevittna undergången.. Ett har redan gått till de sälla jaktmarkerna det andra är på gång..
Det är borgen som redan rivits på Medeltidens värld i Götene och Köpstaden i Skara eller utanför som inväntar stålkäftarna.. Båda hade herr Karlsson som upphovsman har jag för mig..

Borgen är redan som sagt borta och historia och det blev väl med hela projektet Götenes dyraste projekt och välkänd reportage i hela Sverige.. Man hade förhoppningar om en magnet till Götenes turistsatsning men ack vad man bedrog sig.. Nåväl det var en chansning och allt kan inte lyckas men det blev ett fiasko.. Inte minst för skattebetalarna i Götene, var det inte över 100 miljoner?

Det andra Köpstaden Sommarland gick i alla fall igång ett tag och om det var de första två-tre åren hade massivt med besökare.. Var där flera gånger och hade ett helsicke att fina parkering.. Men sedan växte det upp nya köpcentra i städerna runt om och då var det rökt. Det var nästan så att det dog över en natt för plötsligt fanns det massiv med parkering över och butik efter butik försvann..
Nu har rivningen beslutats och skall bli parkeringsplats åt Sommarland, vilket öde.. Har nog läst när det skulle börja rivas men minnet och jag orkar inte söka..

Inga kommentarer:

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...