fredag 10 augusti 2018

Hjulafton 2018.

Det är knepigt att ett evenemang som Hjulafton drar så in i helskotta med folk. Det är ju inga större arrangemang i form av kändisar eller så och det är sig ganska likt från år till år..
Undrar hur länge det håller på om någon tar upp den handsken som blir kastad.. Får se om det gnälls i "Fria ord" på något som man inte accepterade med detta..
Jag var inte ute så länge kanske en och en halv timma, det var ett jäkla knôande överallt så fick inte ens plats att ta mig en öl.. Det kanske fanns men jag orkade inte springa och leta..
Som sagt lite nytt fans det allt.. Blev begeistrad av en bil som stod parkead intill torget, kände igen stilen på den, kan inte placera den.. Skulle nog säga att det var någon form av USA stuk på den.. Har nog sett något sådant i en film antar jag..



Såg också minibilar som verkade vara av den högre klassen och kostade nog lite kulor, måste vara en intressant hobby men fodrar så klart lite utrymme..


Helt klart är att detta "jippo" har kvar hela sin dragningskraft och är det något som många går ur huse för så är det för Hjulafton.. Får se om det återkommer nästa år..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker vi är snåla att skänka pengar till Barncancerfonden - för det är ju ett jippo som är helt GRATIS och mycket underhållande. Vad varje person skänker är ju mindre än vad en glass kostar!

Must dryck.

 Nu är det snart långfredag och påsk vi har ett tag kunnat köpa påskmust som är detsamma som alla andra "must" sorter förmodar jag...