måndag 13 augusti 2018

Euromaster.

Man tror man hänger med men ibland sker saker mitt framför ögonen på en utan men reagerar..
Jag cyklar ofta på cykelvägen som går förbi f.d. Björstigs och elverket..
Där "låg" Euromaster förr Gummi Norrman har jag för mig men nu är där tomt.. Om inte fikakompisar nämnt detta vet i tusan när jag sett detta de sa att man nu flyttat till där Taxi har byggt nytt..
Så på hemvägen från fikar på COOP var jag tvungen att stanna till för att kolla och visst var det så, helt tomt var det i byggnaden ingen verksamhet pågick.. Hur länge detta stått tomt vet jag inte kan ha varit länge.. Har säkert stått i media men är skygglapparna på så är de, ibland riktigt ordentligt.. När jag Googlade fick jag Wennerbergsvägen men den nya adressen är tydligen Björkhagsgatan..
Här är nu ett tomt skal rivning eller någon ny verksamhet är frågan. Blir väl knappt lägenheter då bensinstation ligger intill. Lägenheter blir det troligen på andra sidan bensinstationen intill f.d. Björstigs där kraftstation nu ligger vilket man bygger ny bortom ridhuset..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...