torsdag 9 augusti 2018

Ekonomiska attacker

utsätts man från alla håll.. Numera kommer det tre stycken Postgiro blanketter på en gång om vår tv-licens som man skall hålla reda på. Beslutades det inte om att den skulle dras via skattesedeln?
Häromdagen fick jag investera i en ny skrivare till datorn med allt vad det innebär i bök o.s.v.
Min TV är ca tio år och likaså min fasta dator, har också en lap top med några år på nacken också. Prenumerationen på NLT kommer när som helst och den är inte billig, väljer visserligen halvårsbetalning.
Varenda satans blaska vill ha betalt för en del artiklar man har där kan det bli många bäckar små.. mina glasögon gick åt pipsvängen för en dryg vecka sedan, bågen gick av och de var också gamla så det var bara att göra ny syntest och simsalabim åkte jag på 4300 kronor till.. Reklamen om hur billigt det är med nya glasögon kan ni se i stjärnorna efter, i alla fall om ni ska har mer än läsglasögon..
Renovering i huset med byte av kök och badrum plus insättning av hiss gav oss en höjning på ca 600 kr/m..
Med facit och kommande facit kan det bli en hel del kostnader, jag är i den lyckliga omständigheten att jag har en relativt bra pension, men inte en outtömlig kassa.. Så när Telia skam-höjde på internetuppkopplingen och ett jävla pris på kanalutbud stor var det dags att börja städa..
Nu pågår en översyn av vad jag behöver och vad jag kan undvara, två datorer behöver jag inte, som tur är har jag ingen bil det räddar upp en hel del.. Och att man inte har några t.ex. kontokortsskulder..

Nu väntar jag bara på den största utbetalningen som Skatteverket kommer att leverera.. Eftersom jag även har norsk pension och att man ifrån Norge är vänliga nog att bara ta 15% på den pensionen gör att Sverige det pensionsfientliga landet lägger på 15% ovanpå min deklaration för den norska delen vilket gör ca tio-tolv tusen i restskatt varje år beroende på den norska kronans värde.. Dubbelbeskattning påstår jag, men svenska Skattemyndigheter bryr sig inte ett skit om det, enligt lag lyder det statliga monopolets svar.. Så undrar vilket parti man ska stödja? Kvittar nog vilket..

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...