söndag 8 juli 2018

Lite av varje och uppsnappat.

Nu gjorde då Sverige sin sista match i VM 2018 och det hela kommer väl att lugna ner sig så slipper man att reta sig på en del sportjournalister..

Det skvallras om på stan att de av NLT utsedda lyxlägenheterna i gamla Tingshuset har en del brister men vad vet jag, det bara ryktas om det. Hörde om dåligt drevade fönster, svajande golv men det har jag svårt att tänka mig det är ju något som kommer att upptäckas direkt.. Det är ju inte färdigt än heller..

Så har man bränt pengar vid Power big meet detta år också, lyckades hitta ett ställe som "bara" tog 65 kronor för en öl hur många centiliter den nu innehöll.. Men jag hade läskat lite eller vi hade det på en mysig balkong med öl för 14 kronor flaskan.. Men man måste ju när man kommer ut hänga med i miljön.. Maten skall vi inte tala om..

Vädret skriver man kommer att bli lite ostadigare nästa vecka med möjligt regn men den ljuva värmen skall visst bestå och det tackar vi för.. Ingen har väl något emot regn nu, men kan det regna på natten tro? Så får vi hoppas tjejerna vid bordet på torget plockar flitigt så man kan handla..

Staden där jag såg var riktigt städad och fin förutom på busshållplatsen vid Änghagen. där låg det sopor utspridda och krossat glas på cykelbanan, jävligt onödigt.. En del kanske var kråkorna för det var många paket från Burger King..

Nu väntar vi på nästa evenemang som jag inte vet vilket det är, det något större måste väl vara Hjulafton vilket väl var i augusti? Får se om solen lyser på oss då..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...