tisdag 3 juli 2018

Köp-press på öl.

Var och handlade öl på Systembolaget idag och jag tänkte fråga hur det var med tillgång på öl efter jag hade läst om brist på kolsyra..
Det visste de inte så mycket om men däremot har det varit en stor efterfrågan på öl.. Mariestads-öl har redan sålt slut på sitt sommarlager och kämpar för fullt med tillverkning, kan tänka mig att andra har liknande problem..
Och hur skall det bli denna dag då Sverige spelar en viktig match, nog slinker det ner en och annan öl i eftermiddag eller kanske man redan börjat.. Tyckte man bar tappert från bolaget.. Och går det bra i matchen lär det väl bli ytterligare press..
Älskar denna dryck i måttliga mängder förstås, enda nackdelen är att jag kan bli en aning slö av drycken..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...