tisdag 17 juli 2018

Hantera värmen.

Experter säger att vi inte skall öppna våra fönster under den varmaste tiden på dagen eftersom det är varmare ute än inne då..
Må så vara men jag måste ha ett fönster öppet vill ha lite luft in så jag öppnar fönstret i köket som ligger mot norr under den varmaste tiden på dagen och sovrumsfönstret innan solen hunnit för långt åt söder..
För övrigt tycks huset vara bra isolerat då hindrar det även värmen att tränga in.. Eftersom det är en betongstomme så är det viktigt annars blir den svinkall på vintern och kokhet på sommaren för att inte tala detta väder..
Men ändå kan nätterna bli varma, ett par gånger har jag vaknat och gått ut i natten och satt mig en halvtimma på balkongen, det hjälpte..
Var vaksam på muntorrhet, trötthet, huvudvärk, yrsel och minskad mängd urin säger också experterna och jag vet inte hur många gånger jag läst om att vi skall dricka vatten..
Men detta måste ta slut undrar om vi kommer att frysa när det blir runt 18 grader eller under..

Inga kommentarer:

H&M igen.

 Vet inte vilken gång i ordningen där H&M planerar förändringar i butiks-systemet.. Nu är något på gång igen.. H&M redovisar ett kra...