lördag 2 juni 2018

Värme på gott och ont.

Värmen är inte bara av godo.. I dess fotspår följer mycket skit, mer fylla och bråk men även olyckor.. Ett 14 månader gammalt barn drunknade i en jacuzzi i norra Skaraborg, så det behöver inte vara på öppet vatten..
Många vill väl svalka sig i dessa tider men för helskotta har ni med små barn ut SLÄPP DEM INTE MED BLICKEN ute i vattnet.. Den släppta blicken kan förändra hela ert liv.. Ligg inte och slappa och sola om barnet leker vid vattnet.. Är ni två så skall minst en hålla koll..
Men jag älskar denna värme intensivt och njuter varenda minut av den, på kvällskvisten sätter jag mig på balkongen med en eller två öl och njuter eller ett glas vin.. Man blir liksom mer avslappnad i kroppen då.. Kanske lite för varmt vid middagstid men då kan jag gå in och lägga mig på soffan en dryg timma.. Denna dag kollade jag entusiasterna som sprang Stockholm maraton och det hade jag ingen längtan till att göra..
Tids nog kommer vi att känna igen vår sommar igen.. Då kanske vi slipper medias spekulationer om orsaken och experters utlåtande..
Betänk att det just nu råder eldningsförbud i regionen det är belagt med böter att tända öppen eld i naturen och följderna kan bli massiva för marken runt om.

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...