lördag 30 juni 2018

Nyplockade blåbär.

Tydligen finns det blåbär nu att plocka för damerna vid bordet på torget stod nu åter där med välfyllda "dunkar" med blåbär och jag såg folk som köpte mycket..
Det har skrivits om att det finns risk för dålig tillgång på blåbär på grund av torkan. Kan inte svara på om damerna hade lätt eller svårt att hitta de goda bären men det fanns en del nu i alla fall.. Jag skulle aldrig plocka för det priset man säljer, kastade bara en hastig blick och såg en summa på 60 kronor om det var litern, det är billigt..
Jag väntar på hallon för blåbär har en inverkan på min mage men jag stoppar i mig ibland ändå.. Och gröna ärtor i "pungar" det älskar jag.. Härlig tid vi går till mötes om inte det torkar ut..

Inga kommentarer:

DLG ska spara.

 Sjukhussyndromet har nått skolan nu De la Gardie och när man skall spara drabbar det inga elever.. Det ska finnas tillräckligt med materia...