söndag 3 juni 2018

Nationaldagen.

Snart är det nationaldagsfirande och det finns väl möjlighet att vädret skall stå sig dit.. Enligt Klart.se så skall det bli halvklart runt 23 grader, vilket enligt mig är perfekt, bara man sliper regn..
Det blir en traditionsenligt firande i Stadsträdgården, detta år kommer bland annat Åsa Jinder en av Sveriges mest kända folkmusiker..
Kommer jag ihåg rätt skulle det vara något "grejs" ute på Hovby flygfält.. Visning av motor-, segel-, och modellflyg. Rundflyg mot en kostnad och naturligtvis fika kanske korv och bröd.. Undrar om det går en buss dit? Eller ska man ta cykeln?
Har för mig jag läste något om Visning av el-flygplan!! Då tänkte jag att bäst dess batterier är fulladdade för det som går upp måste ner.. Det är inte som med bil när batteri tar slut den stannar på plats och kommer ingenstans om man inte har alternativ till el..
Men huvudattraktionen är väl ändå i Stadsträdgården med uppträdande och med svenska fanor, vilka ännu inte är förbjudna av visst etablissemang.. Tror inte nationalsångaen är det heller, ännu..
Arkivbild.

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...