söndag 17 juni 2018

Midsommar nalkas.

Då börjar Midsommarveckan och om man kollar på väderprognoserna så verkar det inte bli något kanonväder precis.. Men att få ett kanonväder efter denna maj blir svårt då fodras det nästan något extremt och det vore inte bra..
Men nu för tiden på ålderns höst är inte vädret på Midsommar så viktigt en öl på balkongen duger och vem vet kanske det dyker upp några stycken, har en skyddad balkong ifall det skulle komma några droppar..
Under "ynglinga" tiden då man absolut skulle ut och tälta på Midsommar var man förtvivlad om Midsommar regnade bort med allt flytande och kött man skulle grilla man inköpt.. För att inte tala om att man kanske mötte sin kärlek i sommarkvälls solens sken......
Snacka om köer ner mot kusten genom Uddevalla, då fanns det ingen motorväg heller.. I början har jag för mig att vi fick åka genom "Lilleskog" och älgen.. Mina barn och barnbarn verkar heller inte fira Midsommar som vi gjorde inte tältar de i alla fall, det skyr man.. Nu har man ju mobilen också.......
Nu som sagt är man nöjd med betydligt mindre en liten balkongyta räcker Midsommar är för mig som vilken dag som helst, kan visserligen ge mig ut till nära och kära men det kan jag å andra sidan vilken dag som helst.. Så använder jag mig inte numera av traditionella Midsommardrycker och t.ex. Matjesill.. Bärs och kanske lite grillade revben står numera på menyn..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...