lördag 9 juni 2018

Heta dagar.

Det är knepigt ändå, vilka längtade inte efter värme i mars/april då det blåste snålt och var kallt.. Hade vi vetat vad som komma skulle hade vi nog inte gnällt så mycket..
Lyssnade på folk som pratade på torget och det var en del som tyckte att lite svalare skulle inte skada för moder natur har täppt till truten på oss rejält.. Har fått köpa attiraljer att bevara saker i så jag slipper ha en jacka på mig för allt, plånbok, mobil, nycklar och en kompaktkamera.. Folk började undra om en var konstig som gick med jacka på..
Så är det det där med vattnet också och eldningsförbud.. Vi uppmanas att överhuvudtaget inte ha öppen eld i skog och mark och att definitivt inte slösa med vattnet t.ex. inte använda slang för bevattning..
Till råga på allt så har det enligt lokalmedia uppstått två stora läckor och det frestar på vattenförsörjning därav uppmaningen att spara på vatten ovanpå den rådande torkan..
Det är i Norra Härene och Ljunghed det strular i backen och man jobbar för fullt med det, hur lång tid det tar vet man inte ännu.. Typiskt att de ska ske en helg också..
Själv kan jag inte vistas på balkongen för tillfället det skulle medföra allvarliga värme-komplikationer hur många öl jag än drack.. Jag smyger ut i skymningen och njuter av den sommar vi har som ibland kan vara så underbar även om den är varm.. En ny tid lär komma..

Vad jag förstår har när detta skrivs inte något bevattningsförbud kommit i Lidköping ännu..

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...