måndag 11 juni 2018

Bluffreklam.

Att använda sig av kända ansikten i reklam gör man både med tillstånd och icke tillstånd.. Det är lukrativt av någon anledning.. Personligen har aldrig ett känt ansikte lockat mig till köp vad jag vet..
Med reklambilder på kändisar lockar de med sanslöst bra erbjudanden på nätet. Men mycket är ren bluff – med ett ljusskyggt upplägg.. Carola, Agneta Sjödin och Victoria Silvstedt utnyttjas i annonsabonnemangsfällor på nätet fast de inte har godkänt detta.. Förstår inte hur människor kan falla för reklam bara för det är ett känt ansikte.. Att reklamen i sig kan hjärntvätta i längden är en sak men att köpa för det är en kändis!!!
Vad som är ännu märkligare är att folk tror på "före och efter" reklam, man får se en film och foton på en kvinna – före och efter – och att man efter 14 dagar kan se ett resultat, naturligtvis med otrolig skillnad till märkets fördel..

En av de stora bluffarna är Vitaepro som kör med kändisar Niclas Wahlgren med sköna damer som blev fälld för vilseledande reklam, han fick snuskigt mycket betalt sa han.. Men det hindrade inte att man återupptog skiten nu med en annan girig kändis Stig Strand..
Nu har jag inte sett denna reklam på ett tag men den dyker säkert upp.. Livsmedelsverket säger:
Jag tycker det är alarmerande, omoraliskt och oetiskt. Det är girighet helt enkelt, att förse sig på sköra människors bekostnad..
Statsinspektör på Livsmedelsverket och ansvarig för kosttillskott, kallar marknadsföringen för vilseledande och framhåller att företaget använder flera otillåtna påståenden om produkten..
Sen arbetar man med kändisar som inte har någon vetenskaplig kompetens och vilseleder kunder och konsumenter..

Naturligtvis hittar man människor som intygar hur bra de blivit med detta medel.

Inga kommentarer:

Body shop

 med butik i Lidköping läggs ner.. Skönhetskedjan lägger ned verksamheten i Sverige.. En gång i tiden var man populärast i Sverige det var å...