lördag 19 maj 2018

Subway har öppnat.

Efter lite tid så var Subway idag öppet, tyckte det var lite lite möbler i lokalen men det kanske var en synvilla.. Hur som helst så tog man emot gäster men vad jag sett hade det inte föregåtts av någon annonsering så därför hittade väl inte folk dit i önskad mängd, inte när jag var där i alla fall..

Annars var det en ljuvlig dag, solen sken vinden hade mojnat och varmt igen.. Mycket folk på torget för en gångs skull och belgiska jordgubbar för 15 kr, jag köpte hallon för 20 kr..
Tog mig en kaffe latte på Espresso house och satt och tittade lite på folk som strövade förbi.. Sådana här dagar får det gärna bli massor av i sommar det kompenserar den andra perioden.. Nu har jag kommit hem och satt mig en stund framför datorn, alldeles åt pipsvängen för varmt på balkongen som vetter åt söder..
Vinter tid har jag inga problem att slänga mig på soffan någon timma under dagen, men nu vid detta väder och tid ger det mig nästan ångest att överhuvudtaget vara inomhus..
Dagen till ära så kunde vi besöka nyöppnade Subway på gågatan inte långt från torget.. Så det får bli ett besök där..


Subway i konkurs.

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...