torsdag 31 maj 2018

Nytt bryggeri!

För ca ett år sedan tror jag det skrevs om att ett nytt bryggeri med tillhörande restaurangdel med provsmakning skulle uppföras vid Älgvägen i Lidköping..
Ett bryggeri på 400 kvadratmeter och en restaurangdel på cirka 100 kvadratmeter skulle byggas..
Namnet på bryggeriet blir Bustad Brewing.. Ett bryggverk på 1500 liter och åtta jästankar ger en bra kapacitet redan från start skriver man..
– Vi skulle kunna brygga uppemot 300 000 liter med den utrustningen men första året siktar vi på att nå mellan 50 000 och 60 000 liter, påpekar man från hemsidan...
Nu som sagt har det gått ca ett år sedan det skrevs om det när bygget startade vet jag inte men det har inte startat ännu men det kan väl inte vara så långt kvar..
Lidköping ska få sin första bryggeripub. David Bustad har fått bygglov och hoppas brygga öl före årsskiftet skrev Sveriges bryggerier 2017, men det verkar inte stämma såvida man inte redan börjat brygga..
Exteriört verkar det vara klart förutom ytan utanför och jag såg att det pågick visst arbete där.. Sä snart kanske vi kan provsmaka på ett Lidköpings-öl igen.. Efter Eagle Beer, som ursprungligen var framställt i Lidköping och namngivet efter Bryggeriet Örnen..

Inga kommentarer:

Körkort!

Jag gick till en butik vid torget i Lidköping som hjälpte mig med foto och att sätta in det på ansökan om förnyelse jag fått.. Kommer inte i...