söndag 1 april 2018

Aprilskämt

har väl varit en tradition i landet under många år men man skriver att det börjar att avta, är det tidens tand tro?
Kommer inte ihåg så många, flera har flutit förbi utan någon större uppmärksamhet.. Men ett kommer jag väl ihåg som säkert många andra och det är nylonstrumpan för tv.n för att det skulle bli färg .. Vilket naturligtvis tilldrog sig på tiden då det endast var svartvit tv..
Och det var innan 1966 alltså mer än femtio år sedan.. När detta aprilskämt kom vet jag inte men läste om ett årtal 1962.. Om jag kommer ihåg det från den 1:a aprildagen eller om jag hört om det senare vet tusan..
Då hade jag inte ens körkort.. Men tv hade vi då en broder jobbade på en tv-affär om det var Bäckströms eller Lundgrens..
Kommer heller inte ihåg om vi gick på det, troligtvis inte då vi hade en kunnig i familjen, men en hel drös gjorde det..
Nu för tiden orkar jag inte kolla, ibland är de också skickligt gjorda medan andra är rent löjliga..

Inga kommentarer:

Mat för bantning!

 Skulle definitivt behöva gå ner runt 20 kg men att ta sig i kragen och göra det är nästan omöjligt.. Men råd finns det i massor därute: &qu...