fredag 16 mars 2018

Utredningar

det är fint det.. Tänk vad fattigare Sverige vore utan utredningar, de gör ju att inte "projekt" hastas fram och till och med ibland kommer till slutsatsen, "nix, det går inte..
Hur länge tror ni det utreddes innan den nya vägen förbi Filsbäck kom till skott? Och för att inte tala om kommunens högsta prestigeprojekt Hamnstaden, var det inte i början av 2000-talet det börjades? Fins det något lite större projekt som inte tar en ansenligt tid på sig med pappersarbete? Nu läste jag att man skall utreda ett nytt Rörstrandsmuseum..
Kinnekullebanan kommer väl aldrig att utredas färdig och visionen om elektrifiering av densamma kommer nog aldrig till facit, inte under min livstid i alla fall och jag hoppas att hänga med minst tio år till i alla fall..
Centrum då? Det centrum där hyresvärdarna plockar ut hyror hos vissa butiksägare beroende på ytan på tusentals kronor, inte alltför stora lokaler hörde jag hade hyror på runt 30 000/m och då fodras det inkomster.. Undrar om dessa hyror har utretts?
Är inte en scen värd namnet under utredning? Gamla Vestas gjuteri har varit uppe men det är ju fallfärdigt så det är borta från agendan..
Ett nytt badhus är väl inte att tänka, en politiker numera avgången sade att vi kunde väl dra till Skövde och bada, tur att vi sommartid har Vänern..

Inga kommentarer:

Portal påkörd.

 Det var tur att jag inte var ute och åkte med min permobil när portalen rasade hade den ramlat över mig då så  skulle det gått mycket illa....