tisdag 6 mars 2018

Nya etableringar..

Läste i LN att några skulle ta över handelsboden och caféet i spiken.. Vet inte riktigt vilket man menar när jag tänker på handelsbod vid Spiken tänker jag på den gamla affären där "Blom" huserade en gång i tiden, den låg någon kilometer innan själva Spiken området, men den är det väl inte den det gäller här..
LN skriver: "på Lördag öppnar handelsboden igen. En vecka senare öppnar caféet med invigningsfest, öppningserbjudanden och tävlingar. Sen är det tänkt att Astrid Stahre skall baka kakor, bröd och bakverk i köket där det också kommer tillredas luncher.."
Vill påstå att det är modigt att öppna därute, även om man håller till inomhus till största delen är man lite beroende av väder och vind samt att man är mycket beroende av sommartiden.. Men vågar man inte så vinner man inget.. Och så måste man hålla humana priser också..

Läser på "Blocket" att Fifflers Baguetter är till salu.. Datum är 23 januari så om det är sålt vet jag inte, det har gått mig förbi i alla fall.. Så någon form av förändring blir det där, kanske fick kalla fötter när Subway öppnar något kvarter bort..

Och snart öppnar ett matställe i gamla Jysk lokalen precis under där STC öppnat där Korpen fanns.. Då kan man träna först och äta gott efteråt.. Marginalen i denna näring kan inte vara så hög, inte för en del i alla fall..

Inga kommentarer:

Pressat boende.

 Jag läste om eländet hyresgäster fått på grund av oseriös byggfirma när de fått leva länge på en ofärdig arbetsplats med inplastad byggstäl...